O'zbekiston
26 avgust
views13K

ID karta olish tartibi va narxlari qanday?

ID-kartani qanday olish mumkinligi, kerakli hujjatlar va uning narxi haqida batafsil ma'lumot beramiz.
article-image

Foto: gazeta.uz

ID-karta — bu shaxsni va fuqarolikni tasdiqlovchi hujjat bo'lib, elektron chipga ega va fuqaroning shaxsiy biografik hamda biometrik ma'lumotlarini o'z ichiga oladi.

ID-karta qayerdan olinadi?

ID-kartani olish uchun Yagona interaktiv davlat xizmatlari portaliga yoki Migratsiya va fuqarolikni rasmiylashtirish bo'limiga (pasport stoliga) murojaat qilishingiz kerak.

Buning uchun dastlab arizani onlayn tarzda, elektron navbatga yozilib va davlat boji to'lanib, Yagona portal orqali topshirish mumkin.

Lekin amalda, ID karta olgan fuqarolarning sharhlariga ko’ra, arizachi portal orqali ID kartani olish uchun elektron navbatga yozilgan bo'lsa ham, belgilangan kunda kelgan mijozlar ko'pincha oddiy navbatda xizmat ko'rsatilishiga duch kelishadi. Biroq, ko'p hollarda, bunday navbatlarda odamlar soni minimal bo'lib, ko'p vaqt kutish talab qilinmaydi. Shu sababli, portal orqali emas, balki pasport stolida ariza to'ldirish ham mumkin.

Arizani topshirgandan so'ng, arizachi Ma’lumotlarni yig‘ish punktlariga (pasport stoli yoki ayrim davlat xizmatlari markazlariga) borib, suratga tushish va barmoq izlarini topshirish zarur. Pasport stoliga shaxsan kelgan shaxslar esa pasport stolining o'zidayoq suratga tushadilar va barmoq izlarini topshiradilar. ID-karta barcha hujjatlar to'liq qabul qilinganidan keyin bir ish kuni ichida beriladi.

PINFL nima va uni qanday aniqlash mumkin?

Qanday hujjatlar kerak bo'ladi?

ID-karta olish uchun quyidagi hujjatlar kerak bo'ladi:

  • Avvalgi pasport;
  • Tug'ilganlik guvohnomasi;
  • Boj to'langanligi haqida ma’lumotnoma (elektron to'lov tizimlari orqali to'lov qilingan bo'lsa, ma’lumotnoma talab etilmaydi.

Pasport almashtirish

Agar amaldagi pasportingizni ID-kartaga almashtirishni istasangiz, buni bir kun ichida amalga oshirish mumkin. Ariza topshirish uchun ham davlat xizmatlari markaziga yoki pasport stoliga murojaat qilish lozim. Shuningdek, my.gov.uz portalidan onlayn ariza topshirishingiz mumkin.

Pasport almashtirish uchun onlayn ariza topshirish.
1/3
Pasport almashtirish uchun onlayn ariza topshirish.
ID karta olish tartibi va narxlari qanday?
2/3
ID karta olish tartibi va narxlari qanday?
3/3

Ariza topshirilgandan so'ng, arizada ko'rsatilgan davlat xizmatlari markaziga kelib, suratga tushish va barmoq izlarini topshirishingiz kerak. Hujjatlar qabul qilinganidan keyin ID-karta bir ish kuni ichida beriladi.

Amaldagi pasportni qachon almashtirish kerak?

Amaldagi biometrik pasportlar muddati tugaguncha amal qiladi, ammo ular foydalanuvchi xohishiga ko‘ra ID-kartaga almashtirilishi mumkin. 2011-yilda berilgan biometrik pasportlar 2031-yil 1-yanvardan boshlab o‘z kuchini yo‘qotadi. 

Shuningdek, agar chet elga chiqishni rejalashtirayotgan bo‘lsangiz yoki shaxsiy ma'lumotlaringizda o‘zgarishlar (masalan, ism yoki familiya o‘zgarishi) yuz bersa, biometrik pasportni ID-kartaga almashtirish kerak bo‘ladi. Chet elga chiqish uchun ID-karta bilan birga xorijiy pasport ham olish kerak. 

Hozirgi vaqtda ID-karta faqat mamlakat ichida ishlaydi va xorijga chiqish uchun xorijiy pasport talab etiladi.

Ism, familiya, ota ismi yoki tug‘ilgan sana o‘zgarganda ham almashtirish mumkin, bu holatda ariza besh ish kuni ichida ko‘rib chiqiladi. Hujjatni yo‘qotganda ham almashtirish xuddi shu muddat ichida amalga oshiriladi.

Agar ID-karta rasmiylashtirish yoki berish jarayonida texnik nuqsonlar aniqlansa, u bepul almashtiriladi.

ID-karta qachongacha amal qiladi?

  • Tug'ilganidan bir yoshgacha - 2 yil;
  • 1 yoshdan 16 yoshgacha - 5 yil;
  • 16 yoshdan boshlab - 10 yil.

ID-kartani qachon almashtirish kerak?

Kartani bir necha holatlarda almashtirish kerak bo‘ladi:

  1. 16 yoshga to‘lganingizda. Bu hayotingizdagi muhim bosqich bo‘lib, rasmiy ravishda 10 yil muddatga mo‘ljallangan birinchi "katta yoshdagi" kartani olish vaqti.
  2. Shaxsiy ma'lumotlar o‘zgarganda. Agar familiya, ism yoki boshqa ma'lumotlar (masalan, turmushga chiqqaningizda) o‘zgarsa, kartadagi ma'lumotlarni yangilash kerak bo‘ladi.
  3. Karta yo‘qolgan yoki shikastlanganida. Agar kartani yo‘qotib qo‘ysangiz yoki u ishlamay qolsa, uni qayta tiklash uchun ma'lumotlarni yig‘ish punktiga murojaat qilishingiz kerak bo‘ladi. Bu taxminan besh ish kunini talab qiladi.
  4. Amal qilish muddati tugaganda. Kartaning amal qilish muddatini esdan chiqarmaslik va vaqtida hujjatlarni almashtirish uchun topshirish muhim.
  5. Ma'lumotlardagi xatoliklar. Agar kartada ism, tug‘ilgan sana yoki boshqa ma'lumotlarda xatolik bo‘lsa, hujjatni bepul almashtirish mumkin.

Yetkazib berish xizmatidan foydalansa bo‘ladimi?

2023-yilda hukumat qaroriga binoan, ID-kartalarni fuqarolarning yashash manziliga yetkazib berish xizmati yo'lga qo'yildi. Ushbu xizmatlar Migratsiya va fuqarolikni rasmiylashtirish bo'limi (MvaFR) tomonidan amalga oshiriladi.

Yetkazib berish xizmatlaridan foydalanish uchun Yagona interaktiv davlat xizmatlari portalining tegishli bo'limida so'rov yuborish kerak. ID-kartani pochta orqali yetkazib berish xizmati ham mavjud bo'lib, fuqarolar o'zlariga qulay kunni tanlab, uyda kutib olishlari mumkin.

Yagona interaktiv davlat xizmatlari portalidan kerakli bo'limni tanlash. Foto: my.gov.uzYagona interaktiv davlat xizmatlari portalidan kerakli bo'limni tanlang. Foto: my.gov.uz

Xizmat narxi masofaga qarab 21,9% (10 km gacha) dan 83,2% (100 km gacha) bazaviy hisoblash miqdorigacha bo'lishi mumkin.

Himoyaga muhtoj aholi qatlamlari uchun xizmatlar

Himoyaga muhtoj aholi qatlamlari uchun uyga borib xizmat ko'rsatish imkoniyati ham taqdim etiladi. Ushbu xizmat 10 ish kuni ichida qo'shimcha to'lovlarsiz amalga oshiriladi. Quyidagi toifadagi fuqarolar bunday imtiyozdan foydalanishi mumkin:

  • Yolg'iz yashaydigan qariyalar va tashqi yordamga muhtoj shaxslar;
  • I va II guruh nogironlari, nogiron bolalar;
  • Huquqiy layoqatsiz va cheklangan huquqiy layoqatga ega shaxslar;
  • Ijtimoiy ahamiyatga ega kasalliklarga chalinganlar;
  • Yetimlar va ota-onasining qaramog'idan mahrum bo'lgan bolalar;
  • Ijtimoiy xizmatlarga muhtoj deb topilgan shaxslar.

Xizmatga murojaat qilgan shaxslarning sharhlariga ko'ra, ular quyidagicha ushbu xizmatdan foydalanganlar:

  • Mahalla noziriga (uchastkoviy) murojaat qilganlar va nozir o'zi pasport stoliga ariza bergan.
  • Oila a'zolari pasport stoliga murojaat qilib, ariza yozgan.

Ikkala usulda ham arizachilarning uyiga xizmat ko'rsatish jamoasi kelgan va barcha ishlarni hal qilishgan.

ID-kartaning narxi

ID-karta uchun to'lov – BHMning (bazaviy hisoblash miqdori) 89% ini tashkil etadi. Maqola yozilgan paytda bu narx 302 600 so'mga teng.

Bazaviy hisoblash miqdori konverteri
BHM

Amaldagi biometrik pasportlar muddati tugagunga qadar amal qiladi. Shunga qaramay, ularni ID-kartaga almashtirish imkoni mavjud. 2011-yilda berilgan biometrik pasportlar 2031-yil 1-yanvardan boshlab o'z kuchini yo'qotadi.

2024-yilda xorijiy pasportni qanday rasmiylashtirish mumkin?

Chet elliklar va fuqaroligi bo‘lmagan shaxslar ID-kartani qanday olishlari mumkin?

O‘zbekistonda yashovchi chet el fuqarolari va fuqaroligi bo‘lmagan shaxslar ham ID-kartani olishlari mumkin. Jarayon O‘zbekiston fuqarolari uchun bo‘lgani kabi, lekin ayrim farqlari bor. Ularga ko‘proq hujjatlar, jumladan, quyidagilarni qo’shimcha tarzda taqdim etishlari kerak.

  • Milliy pasport;
  • O‘zbekistonda yashash guvohnomasi;
  • Tug‘ilganlik haqidagi guvohnoma (agar karta birinchi marta rasmiylashtirilayotgan bo‘lsa);
  • Fuqarolikdan chiqishni tasdiqlovchi hujjatlar (agar bu qo‘llanilsa).

Ushbu ma'lumotlar tekshirilgandan so‘ng, chet ellikka karta beriladi va u O‘zbekiston fuqarolari uchun bo‘lgani kabi bir xil vazifalarni bajaradi.

Fikr qoldiring
Barcha sharhlar chop etilishidan oldin moderatsiyadan o'tadi